Overslaan en naar de inhoud gaan

AutoRAI: half miljoen euro verlies

De paaszaterdag afgesloten AutoRAI trok 220.000 bezoekers. Dat is stukken minder dan verwacht. Er werd een half miljoen euro verlies…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisator Fernand Molenschot van de AutoRAI verwachtte van te voren tussen de driehonderd- en vierhonderdduizend bezoekers. Hij verwachtte bovendien een financieel positief resultaat te halen op

related partner content for mobile comes here

de sterk uitgeklede autobeurs.

Begin april, op de eerste dag van de AutoRAI, vertelde hij bij 270 duizend bezoekers quitte te spelen en bij 200 duizend bezoekers een verlies van 700 duizend euro te moeten incasseren. Een rekensom leert dat de AutoRAI aanhikt tegen een verlies van zo'n 500 duizend euro.

Het bezoekersaantal van 2009 ligt bijna op de helft van de vorige AutoRAI, van 2007. Toen trok de beurs 400.000 bezoekers (de beurs duurde toen wel 1 dag langer). Opvallend is de AutoRAI zelf in een persbericht van zaterdagavond direct na sluitingstijd rept van een 'geslaagd' evenement. Er zouden meer potentiële klanten geweest zijn tegen minder kosten voor exposanten, probeert men de exposanten te troosten. Ruim 70.000 potentiële klanten (leads) zijn 'gegenereerd', aldus de AutoRAI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in