AutoRAI: half miljoen euro verlies
Organisator Fernand Molenschot van de AutoRAI verwachtte van te voren tussen de driehonderd- en vierhonderdduizend bezoekers. Hij verwachtte bovendien een financieel positief resultaat te halen op
de sterk uitgeklede autobeurs.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBegin april, op de eerste dag van de AutoRAI, vertelde hij bij 270 duizend bezoekers quitte te spelen en bij 200 duizend bezoekers een verlies van 700 duizend euro te moeten incasseren. Een rekensom leert dat de AutoRAI aanhikt tegen een verlies van zo'n 500 duizend euro.
Het bezoekersaantal van 2009 ligt bijna op de helft van de vorige AutoRAI, van 2007. Toen trok de beurs 400.000 bezoekers (de beurs duurde toen wel 1 dag langer). Opvallend is de AutoRAI zelf in een persbericht van zaterdagavond direct na sluitingstijd rept van een 'geslaagd' evenement. Er zouden meer potentiële klanten geweest zijn tegen minder kosten voor exposanten, probeert men de exposanten te troosten. Ruim 70.000 potentiële klanten (leads) zijn 'gegenereerd', aldus de AutoRAI.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid