Overslaan en naar de inhoud gaan

De AutoRai, een week later...

Was het volgens Theo op de eerste dag niet druk op de AutoRai, een week later was dat nog steeds het geval. Voor de beurs natuurlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Was het volgens Theo op de eerste dag niet druk op de , een week later was dat nog steeds het geval. Voor de beurs natuurlijk volstrekt niet fijn, maar voor de merken valt er ook wel iets positiefs aan te ontdekken. Want wat er aan bezoekers rondliep, oogde zeer gemotiveerd. Zo'n thematische indeling is uitermate geschikt voor een functionele orientatie; dat scheelt een hele meute aan blije folderverzamelaars voor wie de AutoRai vooral een toeristisch uitje is. Bovendien, het huidige beursconcept maakte de deelnamekosten per merk behoorlijk lager.

related partner content for mobile comes here

Om de autobranche in deze tijden een hart onder de riem te steken opende premier Balkenende samen met minister Eurlings vorige week de beurs. Ze kwamen heel salonfähig aanrijden in een elektrische auto en over de premier weten we nu dat hij van sportauto's houdt! Voor zo'n man is de nieuwe indeling van de autobeurs dus ideaal. Van de zes werelden kiest hij onmiddellijk voor Luxury & Sportscars in plaats van bijvoorbeeld City & Compact of Green Innovations. Voor de AutoRai is de geheel nieuwe thematische indeling een kwestie van 'learning by doing'; in de loop van de week is het er steeds fraaier uit gaan zien. Zo was de wereld van de sportauto's van Balkenende aangekleed met opvallende kristallen kroonluchters.

Samen met mijn collega was ik er op werkbezoek. We konden het niet nalaten zelf ook hier en daar even achter het stuur te kruipen. De mogelijkheid van de driedimensionale ervaring is nu juist zo aardig van het fenomeen beurs. Dus wat mij betreft mogen al die hekken rondom de auto's overal weg. Dat is niet meer van deze tijd, dat moeten ze maar anders oplossen.

Verder ving ik hier en daar gesprekken op van 'oude rotten in het vak', beursparticipanten die met weemoed terugdachten aan de goede oude tijd dat 'the sky the limit' was. Zelf heb ik daar niet zo'n last van. Ook al omdat ik er principieel van overtuigd ben dat je de huidige ontwikkelingen moet beschouwen als vertrekpunt voor nieuwe kansen. En vervolgens kan het alle kanten op vliegen. De nieuwe realiteit dwingt tot nadenken over de essentie der dingen. Ook voor de autoverkopers op de Rai.

De AutoRai is nog t/m 11 april.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in