Unilever-marketeers logeren bij gezinnen


Een woordvoerder van het concern bevestigde zaterdag berichtgeving in het AD. Het is de bedoeling dat de komende twee maanden honderd marketingmedewerkers van Unilever het land in gaan. Ze blijven een etmaal bij de gezinnen.
De Unilever-mensen gaan mee boodschappen doen en blijven eten en slapen. Volgens de woordvoerder komt de actie onder de noemer Deep Dive bovenop de onderzoeken die het concern normaal al doet naar het koopgedrag van consumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe achterliggende gedachte is dat medewerkers echt meemaken wat er leeft onder de consumenten. Door een etmaal bij een gezin te verblijven krijgen ze meer inzicht in de keuzes die gezinnen maken. Na de logeerpartijen gaat Unilever bekijken wat er met de bevindingen gaat gebeuren.
De gezinnen worden geleverd door onderzoeksbureau Beautiful Lives in Hilversum. Dit bureau helpt bedrijven om hun producten goed af te stemmen op het dagelijks leven van mensen. Via het Lives Project maken vrijwilligers wekelijks minimaal 20 digitale foto's van hun dagelijks leven.
Bron: AD/ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid