Overslaan en naar de inhoud gaan

'Banken mogen geen reclame maken'

Banken moeten eerst intern orde op zaken stellen voordat ze zich weer kunnen bezighouden met reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt een meerderheid (74 procent) van de respondenten in een onderzoek van Porter Novelli en Synovate. Er werden ruim 1.000 consumenten ondervraagd over de Nederlandse financiële sector. Reclame is in de ogen van het Nederlandse publiek voorlopig taboe voor de banken. Zij vinden bovendien dat banken momenteel te weinig communiceren met hun klanten over de mogelijke gevolgen van de crisis voor de bank en de klant. Er is dus nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke communicatie.

related partner content for mobile comes here

Het vertrouwen in de Nederlandse financiële sector blijkt dramatisch laag volgens het onderzoek. Gemiddeld scoort de sector met 4,9, op een schaal van 0 tot 10, een dikke onvoldoende. Enige uitzondering hierop is de Rabobank, die een 7,1 scoort.

Ondanks het gebrek aan vertrouwen blijft de meerderheid (68%) toch trouw aan hun huidige bank. Van de topmannen van de banken heeft het Nederlandse publiek het meeste vertrouwen in Gerrit Zalm.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in