'Banken mogen geen reclame maken'


Dat zegt een meerderheid (74 procent) van de respondenten in een onderzoek van Porter Novelli en Synovate. Er werden ruim 1.000 consumenten ondervraagd over de Nederlandse financiële sector. Reclame is in de ogen van het Nederlandse publiek voorlopig taboe voor de banken. Zij vinden bovendien dat banken momenteel te weinig communiceren met hun klanten over de mogelijke gevolgen van de crisis voor de bank en de klant. Er is dus nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke communicatie.
Het vertrouwen in de Nederlandse financiële sector blijkt dramatisch laag volgens het onderzoek. Gemiddeld scoort de sector met 4,9, op een schaal van 0 tot 10, een dikke onvoldoende. Enige uitzondering hierop is de Rabobank, die een 7,1 scoort.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks het gebrek aan vertrouwen blijft de meerderheid (68%) toch trouw aan hun huidige bank. Van de topmannen van de banken heeft het Nederlandse publiek het meeste vertrouwen in Gerrit Zalm.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid