Overslaan en naar de inhoud gaan

No-reply

Al enkele jaren stormt het nieuwsbrieven. Herstel e-newsletters. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Automerken, fastmovers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al enkele jaren stormt het nieuwsbrieven. Herstel, e-newsletters. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Automerken, fastmovers en de bakker om de hoek. De populariteit komt voort uit een enorme zelfoverschatting. Men denkt echt dat consumenten op productlanceringen zitten te wachten. ‘Ja hoor leverancier, ik wil dolgraag op de hoogte gehouden worden van de introductie van allerhande nieuwe producten, terwijl ik net een oudere versie heb gekocht’. Op de een of andere manier lijkt niemand verder te komen dan ontvangers voorzien van boodschappen die ze zelf graag kwijt willen. Alsof ze bij tegenvallende verkopen dan kunnen zeggen: “Ja, maar ik heb het nog naar ze gemaild”.

related partner content for mobile comes here

De nieuwsbrief is de nieuwe excuusbrief van de marketeer. Zonde. Als mensen dan al aangeven prijs te stellen op een wekelijkse wals aan ‘nieuws’ over jouw merk, zorg er dan voor dat je ook luistert. Zorg er voor dat ontvangers alleen de informatie krijgen die ze willen. Stop met die vervelende ‘no-reply’. Stel je eens voor: we hebben het over interactiviteit en de mooie mogelijkheden voor dialogen met moderne technieken en wat doen marketeers? “Beste ontvanger, niet antwoorden!!!!”.

No-reply is een belediging voor de ontvanger. Je geeft er mee aan niet open te staan voor inmenging van de ontvanger op niet mis te verstane wijze. Terwijl hier een enorme kans ligt. Bouw profielen op, vraag om respons, bind je (bijna) klant aan je met verzorgde content op maat. Mogelijkheden te over, de nieuwsbrief heeft alleen een beetje liefde nodig.

De nieuwsbrief is dood. Lang leve de nieuwsbrief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in