Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisisbestendige directeuren

BusinessWeek heeft twaalf CEO’s in het zonnetje gezet die de rit tot nu toe met veel succes uitzitten, ondanks de crisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder hen mensen als Obama’s chief strategist David Axelrod (53), de vormgever van de presidentiële missie rond het thema ‘hoopvolle verandering’. JPMorgan-CEO Jamie Dimon (52), die zegt: ‘Als je geen goed werk levert voor de klanten, zul je nooit goed werk leveren voor de aandeelhouders.’

related partner content for mobile comes here

Jim Sinegal (73), CEO van de Amerikaanse membership-only-groothandelsketen Costco, die vorig jaar de onvermijdelijke prijsverhogingen langer wist uit te stellen dan de concurrentie en daarmee markaandeel pakte. 87% van de klanten verlengde het abonnement, een record.

En Shell-CEO Jeroen van der Veer (61), die de oliegigant in vier jaar tijd uit het slop haalde en weer tot een wendbare onderneming maakte. Zijn managementfilosofie is ‘ESSA’: Elimineer, Simplificeer, Standaardiseer en Automatiseer. ‘De taak van leiders is om te vereenvoudigen. Je moet in twee minuten kunnen uitleggen waar het heen moet.’

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in