Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom e-mail marketing

Dit is de eerste blogpost in een reeks van 6 blogposts over e-mailmarketing, n.a.v. van het nieuw verschenen IAB e-mailmarketing Cookbook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de eerste blogpost in een reeks van 6 blogposts over e-mailmarketing, n.a.v. van het nieuw verschenen .

related partner content for mobile comes here

Wat?
E-mailmarketing is de elektronische variant van direct marketing, en omvat zowel commerciële e-mails, e-nieuwsbrieven, als transactionele e-mails.

Is e-mail dood?
Zowat elke maand wordt de dood van e-mail voorspeld, omwille van de opkomst van online sociale netwerken zoals Facebook en Netlog of omwille van de populariteit van Instant Messaging.
Je kan je echter nergens online aanmelden zonder een e-mailadres op te geven. De voorspelling lijkt dus wat voorbarig.

Voordelen van e-mail
E-mail biedt vele voordelen:
• Het kan snel ingezet worden
• De verzendkosten zijn lager, waardoor vlugger een positieve ROI bereikt kan worden
• Segmenteren is goedkoper in uitvoering, waardoor je meer respons kunt genereren
• De meetbaarheid is uitgebreider en sneller.
• Omwille van die snelheid en de flexibiliteit in uitvoering kan je ook beter testen

Trap niet in de irrelevantie-val
Omwille van de snelheid, flexibiliteit en lage verzendingskost is het echter verleidelijk om in de irrelevantie-val te trappen. Al gauw stuur je als bedrijf teveel informatie naar elk e-mailadres dat je te pakken krijgt, net zoals die vele spammers waar je absoluut niet wenst mee geassocieerd te worden.

Dit betekent echter niet dat klanten en prospects niet geïnteresseerd zijn in e-mail. Uit een Belgische studie blijkt dat meer dan 50% van de ondervraagden zich heeft ingeschreven op minstens één e-mailprogramma omwille van hun hobby, of om op de hoogte te blijven van interessante aanbiedingen.

Conclusie
E-mail is een krachtig communicatiekanaal, op voorwaarde dat je het op de juiste manier inzet. In het vernieuwde IAB e-mailmarketing CookBook vind je vele tips om dit te helpen verwezenlijken.

In het volgende deel van deze reeks gaan we dieper in op het verzamelen van e-mailadressen.

Wil je starten met e-mailmarketing, maar weet je niet goed hoe het aan te pakken? Of ben je al een tijdje bezig, maar wil je inschatten of je wel goed bezig bent? stuurt je alvast een paar stappen in de goede richting.

---------------------------------------
Door: Hans Smellinckx -

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in