Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever sleept Reckitt Benckiser voor rechter

Omdat Reckitt Benckiser beweert dat het schoonmaakmiddel Harpic Max toiletten beter schoon maakt dan een bleekmiddel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reckitt Benckiser adverteert met tv-reclames voor Harpic Max. Hierin wordt Harpic vergeleken met een ‘veel slechter presterend’ bleekmiddel in een gele fles. Die verpakking doet sterk denken aan de Glorix-verpakking en dat is tegen het zere been van fabrikant Unilever, meldt de Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Unilever stelt dat Harpic Max een ‘zuur’ schoonmaakmiddel is, bedoeld voor de verwijdering van kalkaanslag. Volgens Unilever maakt Glorix hygiënisch schoon en verwijdert vooral vlekken in de wc-pot. Daarom mag de vergelijking volgens Unilever niet worden gemaakt; tv-kijkers zouden op deze manier worden misleid.

Unilever eist dat Reckitt Benckiser stopt met het uitzenden van de reclames en één week een rectificatie gaat uitzenden. Weigert Reckitt Benckiser dit dan dienen zij een boete van maximaal anderhalf miljoen euro te betalen. Die eisen legt Unilever de komende week neer bij de rechtbank. Afgelopen jaar sleepte Reckitt Benckiser Unilever twee keer voor de rechter. Daarbij werd Unilever beschuldigd van misleiding met reclame voor vaatwasmiddel Sun. Beide rechtszaken werden door Reckitt Benckiser verloren.

Bron: Telegraaf/Distrifood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in