Warchild meest ‘coole’ goede doel
Dat is een van de conclusies uit onderzoek van Porter Novelli en CoolBrands onder ruim 1.100 consumenten. De belangrijkste factoren die bijdragen aan een cool imago zijn: het onderwerp van het goede doel, een persoonlijke link, de openheid van zaken en positieve communicatie over de behaalde resultaten.
Warchild is het meest coole goede doel van dit moment. Mede dankzij de meest coole Nederlander Marco Borsato en een duidelijk persoonlijk verhaal. Het Wereld Natuurfonds en KWF Kankerbestrijding staan eveneens in de topdrie.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuUit het onderzoek blijkt verder dat transparantie over de bestedingen van het geld cruciaal is voor de beeldvorming over het goede doel. Bijna de helft van de Nederlanders (47%) heeft nog steeds een beeld van een ‘strijkstok’ bij goede doelen. Voor goede doelen moet het dus topprioriteit zijn om duidelijkheid te geven over de besteding van de gelden en de behaalde resultaten.
De afgelopen jaren zijn steeds meer bekende Nederlanders gestart met een eigen fonds. Een derde van de respondenten (33%) vindt dit een goede zaak. De helft van het publiek (51%) zegt dit overbodig te vinden. Ook in de rol van ambassadeur is de impact van bekende Nederlanders relatief beperkt. Een meerderheid (80%) zegt dat het niet uitmaakt voor het eigen geefgedrag.
Voor de jongere doelgroep maakt de bekende Nederlander het fonds echter wel cooler.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid