Overslaan en naar de inhoud gaan

Warchild meest ‘coole’ goede doel

Een cool imago is voor goede doelen belangrijk voor het geefgedrag van jongere donateurs (25-35 jaar). Een op de twee jongeren zegt eerder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een van de conclusies uit onderzoek van Porter Novelli en CoolBrands onder ruim 1.100 consumenten. De belangrijkste factoren die bijdragen aan een cool imago zijn: het onderwerp van het goede doel, een persoonlijke link, de openheid van zaken en positieve communicatie over de behaalde resultaten.

related partner content for mobile comes here

Warchild is het meest coole goede doel van dit moment. Mede dankzij de meest coole Nederlander Marco Borsato en een duidelijk persoonlijk verhaal. Het Wereld Natuurfonds en KWF Kankerbestrijding staan eveneens in de topdrie.

Uit het onderzoek blijkt verder dat transparantie over de bestedingen van het geld cruciaal is voor de beeldvorming over het goede doel. Bijna de helft van de Nederlanders (47%) heeft nog steeds een beeld van een ‘strijkstok’ bij goede doelen. Voor goede doelen moet het dus topprioriteit zijn om duidelijkheid te geven over de besteding van de gelden en de behaalde resultaten.

De afgelopen jaren zijn steeds meer bekende Nederlanders gestart met een eigen fonds. Een derde van de respondenten (33%) vindt dit een goede zaak. De helft van het publiek (51%) zegt dit overbodig te vinden. Ook in de rol van ambassadeur is de impact van bekende Nederlanders relatief beperkt. Een meerderheid (80%) zegt dat het niet uitmaakt voor het eigen geefgedrag.

Voor de jongere doelgroep maakt de bekende Nederlander het fonds echter wel cooler.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in