ConsuMenens
In korte tijd zien we een paar prachtige voorbeelden van die ommezwaai door Merken. Unilever gaat bij zijn Consumens inwonen en desnoods op de rand van het bed zitten om er maar achter te komen wat die Consumens nou beweegt? Coca Cola komt met een Social Media-office, wat dat ook moge zijn. Maar één ding is duidelijk: de mening van hun Consumens is gewoon erg belangrijk voor ze.
Merken wordt het steeds duidelijker dat doelgroepen zijn getransformeerd tot individuen met misschien wel een heel heldere mening. Een mening die weer de taal van grotere groepen spreekt. Gelukkig is ook voor de Merken weer een mens een Mens geworden. Liever één in de hand dan tien in het oneindige.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Wat mij verbaast is dat het toch nog zo lang heeft moeten duren voordat de MensMening hun wat waard werd. Zouden de andere Merken inmiddels ook door hebben dat er zich een informatie en meningenrevolutie aan het voltrekken is. Dat dat alleen al veel inspiratie oplevert?
De Consumens wordt dus echt menens voor het Merk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid