Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Citymarketeers gebruiken vooral eigen communicatiekanalen’

Gemeenten en VVV's blijken nauwelijks te adverteren of mediabereik in te kopen. Dat komt naar voren uit de eerste Nationale Citymarketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor deze monitor van de Erasmus Universiteit in samenwerking met Netwerk Citymarketing Nederland, VNG en VVV Nederland, werden 300 Nederlandse citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren geënquêteerd.

related partner content for mobile comes here

"Het overgrote deel van de citymarketingcommunicatie in Nederland gaat via eigen communicatiekanalen, zoals websites, aldus brochures, folders, nieuwsbrieven et cetera. Het inkopen van media is veel minder gemeengoed,” aldus Erik Braun van de Erasmus Universiteit.

Citymarketing sluit volgens de respondenten goed aan bij de lokale identiteit. Ook blijkt dat burgers nog nog relatief weinig worden betrokken bij citymarketing. Een andere bevinding is dat social media ‘definitief’ zijn ontdekt als citymarketinginstrument.

Daarnaast kwam uit de monitor naar voren dat citymarketing veel overleg vereist binnen gemeenten. Woordvoerder Roeland Tameling van het Netwerk Citymarketing over het onderzoek: "Je hebt te maken met veel meer partijen waarmee je moet afstemmen, er zijn nauwelijks hiërarchische verhoudingen en de budgetten zijn over het algemeen krap. Dat vraagt om gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en om creatieve marketingoplossingen".

Het volledige onderzoeksrapport staat onder meer op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in