‘Citymarketeers gebruiken vooral eigen communicatiekanalen’


Voor deze monitor van de Erasmus Universiteit in samenwerking met Netwerk Citymarketing Nederland, VNG en VVV Nederland, werden 300 Nederlandse citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren geënquêteerd.
"Het overgrote deel van de citymarketingcommunicatie in Nederland gaat via eigen communicatiekanalen, zoals websites, aldus brochures, folders, nieuwsbrieven et cetera. Het inkopen van media is veel minder gemeengoed,” aldus Erik Braun van de Erasmus Universiteit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCitymarketing sluit volgens de respondenten goed aan bij de lokale identiteit. Ook blijkt dat burgers nog nog relatief weinig worden betrokken bij citymarketing. Een andere bevinding is dat social media ‘definitief’ zijn ontdekt als citymarketinginstrument.
Daarnaast kwam uit de monitor naar voren dat citymarketing veel overleg vereist binnen gemeenten. Woordvoerder Roeland Tameling van het Netwerk Citymarketing over het onderzoek: "Je hebt te maken met veel meer partijen waarmee je moet afstemmen, er zijn nauwelijks hiërarchische verhoudingen en de budgetten zijn over het algemeen krap. Dat vraagt om gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en om creatieve marketingoplossingen".
Het volledige onderzoeksrapport staat onder meer op www.netwerkcitymarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid