Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgezakt en dichtgeslibd

In de VS zijn retailers druk met slimme innovaties, terwijl hun klanten vooral druk zijn met hun eigen lichaam. Dat in de meeste gevallen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft iets komisch, en misschien ook iets treurigs. Retailers gaan maar door met innovatieve vondsten, die koopgedrag moeten analyseren, interpreteren en uiteindelijk voorspellen. Zo heeft de lancering van ‘slimme mobieltjes’ al geleid tot de nodige opwinding onder retailers. Want aan de technologie hoeft het straks niet meer te liggen. De consument toetst thuis zijn boodschappenlijstje in en gaat naar de winkel. Het Slimme Systeem heeft in de tussentijd kant-en-klare aanbiedingen bedacht, het koopgedrag geanalyseerd en de mate van loyaliteit uitgerekend. Die weer bepalend is voor nieuwe aanbiedingen. Maar de consument beslist in twee van de drie gevallen toch pas voor het schap? Die rationele shopper economicus bestaat helemaal niet.

related partner content for mobile comes here

Wat wel bestaat, zeker in de VS, is een diepgewortelde angst voor vetten en, sinds Dr. Atkins, voor met name koolhydraten. En voor hormonen, additieven, nitraten en genetisch gemodificeerd voedsel. Onder andere. Fabrikanten en retailers die deze angsten weten weg te nemen, en zeer transparant zijn over de exacte inhoud van hun voedingsaanbod, zullen aan het langste eind trekken.

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in