Overslaan en naar de inhoud gaan

Langetermijneffect geen excuus

Succesvolle reclamecampagnes blijven vaak lang in de herinnering hangen. Reden genoeg om het langetermijneffect te meten. Zolang het maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie opgegroeid is met ‘Mars geeft direct weer energie’ vergeet dat de rest van z’n leven niet meer. Reclamecampagnes kunnen decennialang doorwerken. Er zijn verschillende methoden om dat langetermijneffect te meten. Zo kan het omslagpunt worden berekend waarop de communicatie een ‘vliegwieleffect’ bereikt. De kosten van de reclame die in de eerste fase worden gemaakt, mogen dan doorberekend worden in de periode daarna. Waar dat omslagpunt precies ligt, verschilt van merk tot merk en van situatie tot situatie. In ieder geval is één ding duidelijk: wil een campagne op de lange termijn scoren, dan moet hij ook op de korte termijn resultaat boeken. Het langetermijneffect kan nooit als excuus gelden voor de magere resultaten van nu.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in