Holland promotie: 700.000 meer buitenlandse bezoekers


Het is een van de hoofdlijnen van de Sales & Marketing Strategie Holland 2004 - 2006 (SMP) van Holland. Doel van de aanpak is groei; het aantal buitenlandse toeristen en zakelijke reizigers moet in 2006 gestegen zijn tot 10 miljoen en het marktaandeel ten opzichte van België, Groot-Brittannië, Denemarken en Duitsland ligt dan op 14,3 procent.
Slipstream
De strategie is een ontwikkeling van publiek-private partnerships gecombineerd met een keuze voor kansrijke product-marktcombinaties ondersteund door enkele grootschalige, meerjarige campagnes. In de promotie worden themajaren en internationale evenementen ingezet, gericht op bezoek aan en boekingen via www.holland.com. In de doelstelling is gekozen voor het stimuleren van buitenlands verblijfsbezoek. De gedachte is dat het dagbezoek en binnenlands toerisme worden bevorderd in de slipstream van de promotie gericht op het buitenlandse verblijfstoerisme.
NBTC kiest voor de promotie van kansrijke producten: de klassieker 'Holland Classics', de stedenvakanties 'Trendy Holland', de kust en het binnenland. NBTC kiest ook nadrukkelijk voor promotie in de nabuurlanden. Een uitzondering is China. Speciale aandacht wordt gegeven aan de promotie van de zakelijke reismarkt en het aantrekken van internationale congressen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid