Kritiek Reclame Code Commissie op Sprintplan
De Reclame Code Commissie vindt dat in een folder voor Sprintplan de risico's van het aandelenleaseproduct te weinig zijn belicht.…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Aegon verkocht tussen 1997 en 2002 Sprintplan via dochter Spaarbeleg, Via Sprintplan gingen mensen met geleend geld de beurs op. De commissie heeft er vooral kritiek op dat in het reclamemateriaal voor Sprintplan het woord lening niet voorkomt. In plaats daarvan wordt gesproken van een ´voorgeschoten bedrag', aldus een woordvoerder van Aegon. Naar zijn zeggen is dat in dit geval precies wat het was.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
´Sprintplan kende namelijk een garantie tegen beleggingsverlies', aldus de woordvoerder. Mensen blijven daardoor niet met een restschuld zitten, wanneer de aandelen minder waard worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid