Overslaan en naar de inhoud gaan

Real Madrid meest waardevolle merknaam

Real Madrid wordt dit jaar de meest waardevolle merknaam in de sportwereld. De merchandising levert de Spaanse club uit de Primera Division…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De krant heeft de gegevens van de Spaanse zakenkrant Expansion. ´Enkele jaren geleden was Manchester de absolute marktleider, om de simpele reden dat zij een marketingstrategie hadden die tien jaar voor lag op die van andere clubs´, zegt Real-voorzitter Florentino Perez in Expansion. ´Vanaf heden is dit niet meer het geval. Niemand kan meer opboksen tegen de wereldwijde impact van de merknaam Real Madrid.´

related partner content for mobile comes here

De Spaanse topclub draait dit jaar een marketingomzet van 138 miljoen euro. Dit staat gelijk aan de totale inkomsten die de voetbalclub vier jaar geleden wist te noteren. Volgens Perez, net herkozen als preses van Real Madrid, dankt zijn club de enorme inkomstentoename aan de komst van een aantal grote sterspelers in de afgelopen jaren. Zinedine Zidane, David Beckham, Luis Figo en Ronaldo kwamen de afgelopen seizoenen allen voor Madrid spelen . ´Wij hebben laten zien dat het aantrekken van grote spelers behoorlijk winstgevend kan zijn. Net als andere zakelijke sectoren hebben wij een goed verkopend product proberen te ontwikkelen.´

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in