Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio toe aan herwaardering

Radio is een onderschat medium. Radioreclame is vluchtig en niet bijster populair. Maar het levert wel aantoonbaar resultaat op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Radio gaat als reclamemedium gebukt onder allerlei vooroordelen. Zo wordt vaak gedacht dat de geringe populariteit van radioreclame schadelijk is voor de effectiviteit. Maar dat blijkt niet zo te zijn. De Duitse supermarktketen Real kwam in 2003 met een radiocommercial die weinig waardering kreeg vanwege het schreeuwerige karakter. Toch steeg de verkoop van non-food, de categorie waarop de commercial zich richtte, met maar liefst 31 procent. Een ander vooroordeel is dat de vluchtige en passieve manier waarop de meeste luisteraars radioreclame waarnemen, negatief werkt. Ook dat valt mee. De effectiviteit van radioreclame is bij luisteraars die geconcentreerd naar een programma luisteren, even groot als bij luisteraars voor wie radio behang is. Ook het idee dat radioreclame niet in staat is om merken te maken en hoogstens een bijrol kan vervullen, klopt niet. Online touroperator Expedia heeft laten zien dat het goed mogelijk is om zwaar te leunen op radio. Kortom, radio heeft veel meer in huis dan doorgaans wordt gedacht. Een herwaardering is dan ook op z’n plaats.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in