Philips botst in VS met bioscoopinnovatie
Nederlandse marketingglorie in Wall Steet Journal: Philips koopt reclametijd in filmtheaters en benut daarvan een klein deel voor een spotje en de rest schenkt Philips opzichtig aan het publiek zodat de film eerder kan beginnen.
Geweldige innovatie van Philips aan de irritatie bij bioscoopbezoekers tegemoet komt door reclametijd weg te kopen en die te bestemmen om de film eerder te laten beginnen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDus de bioscoopbezoekers krijgen een Philips USA reclame te zien van 15 seconden met de mededeling dat Philips het publiek een eerder begin van de film schenkt. Philips wilde er op proef mee beginnen in filmtheaters in Boston en Minneapolis, en dan landelijk uitbreiden.
Ze deed dat met bureau DDB in New York, onderdeel van Omnicom. Het past goed, zegt DDB, bij de 'simplicity' die Philips verkondigt: filmkijkers komen voor de film, dus laat die dan eerder beginnen, gesponsord door Philips.
Maar het hele feest gaat niet door. De exploitant van bioscoopreclame, Screenvision - ook in Nederland actief - vond het geen leuk idee. Ze vindt dat de actie van Philips negatief is tegenover bioscoopreclame in het algemeen en weigert de actie mordicus. Media-inkoper Carat kreeg nul op rekest.
Na maanden van onderhandelen heeft Philips de handdoek gegooid in het land van de vrije meningsuiting. Probeer het eens in Europa!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid