Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips botst in VS met bioscoopinnovatie

Nederlandse marketingglorie in Wall Steet Journal: Philips koopt reclametijd in filmtheaters en benut daarvan een klein deel voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse marketingglorie : Philips koopt reclametijd in filmtheaters en benut daarvan een klein deel voor een spotje en de rest schenkt Philips opzichtig aan het publiek zodat de film eerder kan beginnen.

related partner content for mobile comes here

Geweldige innovatie van Philips aan de irritatie bij bioscoopbezoekers tegemoet komt door reclametijd weg te kopen en die te bestemmen om de film eerder te laten beginnen.

Dus de bioscoopbezoekers krijgen een reclame te zien van 15 seconden met de mededeling dat Philips het publiek een eerder begin van de film schenkt. Philips wilde er op proef mee beginnen in filmtheaters in Boston en Minneapolis, en dan landelijk uitbreiden.

Ze deed dat met bureau in New York, onderdeel van Omnicom. Het past goed, zegt DDB, bij de 'simplicity' die Philips verkondigt: filmkijkers komen voor de film, dus laat die dan eerder beginnen, gesponsord door Philips.

Maar het hele feest gaat niet door. De exploitant van bioscoopreclame, - ook in Nederland actief - vond het geen leuk idee. Ze vindt dat de actie van Philips negatief is tegenover bioscoopreclame in het algemeen en weigert de actie mordicus. Media-inkoper kreeg nul op rekest.

Na maanden van onderhandelen heeft Philips de handdoek gegooid in het land van de vrije meningsuiting. Probeer het eens in Europa!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in