Overslaan en naar de inhoud gaan

Private labels oppermachtig

Retailers worden steeds sterker. Een van de redenen is hun focus op private labels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Private labels leveren veelal 25 procent meer winst op dan merkproducten en zetten de pricing-mogelijkheden van merken zwaar onder druk. Maar het gaat niet alleen om marges. Private labels zijn het belangrijkste marketinginstrument in de strijd tussen de grote retailketens geworden. De concurrentie is hevig en retailketens kunnen zich niet langer profileren via merken.

related partner content for mobile comes here

De enige manier om een sterk, onderscheidend winkelmerk te ontwikkelen, is via private labels. Private labels stonden voorheen voor me too, generieke producten en volume. En grotendeels nog steeds. Maar een belangrijke verandering is dat de meeste retailers tegenwoordig ook focussen op high-end productconcepten, met zogeheten premium private labels. Hun klanten zijn er gek op: de kwaliteit van private labels wordt hoog gewaardeerd en het marktaandeel groeit. Voor merken vormen premium private labels dé dreiging van de toekomst.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in