Private labels oppermachtig
Private labels leveren veelal 25 procent meer winst op dan merkproducten en zetten de pricing-mogelijkheden van merken zwaar onder druk. Maar het gaat niet alleen om marges. Private labels zijn het belangrijkste marketinginstrument in de strijd tussen de grote retailketens geworden. De concurrentie is hevig en retailketens kunnen zich niet langer profileren via merken.
De enige manier om een sterk, onderscheidend winkelmerk te ontwikkelen, is via private labels. Private labels stonden voorheen voor me too, generieke producten en volume. En grotendeels nog steeds. Maar een belangrijke verandering is dat de meeste retailers tegenwoordig ook focussen op high-end productconcepten, met zogeheten premium private labels. Hun klanten zijn er gek op: de kwaliteit van private labels wordt hoog gewaardeerd en het marktaandeel groeit. Voor merken vormen premium private labels dé dreiging van de toekomst.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid