Overslaan en naar de inhoud gaan

Cocktail gewone ingrediënten: bijzonder

Danone ontdekt een voedingssupplement dat wetenschappelijk bewezen werkt tegen Alzheimer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interessant is dat het om een speciale cocktail gaat van op zichzelf niet bijzondere voedingsmiddelen als aminozuren en vitamines en omega-3 vetzuren.

related partner content for mobile comes here

Professor Philip Scheltens, directeur van het Alzheimer Centrum van de VU in Amsterdam presenteerde gisteren deze doorbraak in Alzheimer-onderzoek op een congres in de V.S. Hij werd gisteren geïnterviewd op Radio 1.

Scheltens is al jaren een middel op het spoor dat hersenfuncties verbetert en zelfs herstellen kan. Wat vooral opzien baart, is dat het wondermiddel niet een medicijn betreft, maar een 'doodgewoon' voedingssupplement.

Het heet 'Souvenaid' en komt (iets dat Radio 1 onvermeld liet) uit de R&D-koker van Numico, Danone. Vorige week meldde het concern de doorbraak al in een .

Er werd meer dan 10 jaar onderzoek verricht op dieren om te bepalen welke rol voedingsstoffen spelen bij neurologische aandoeningen. De klinische tests met Souvenaid werden gedaan via een studie waarbij 212 patiënten met Alzheimer waren betrokken. De eerste onderzoeksresultaten zijn hoopgevend en lijken de werking van het productconcept voor Souvenaid aan te tonen, meldt Danone.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in