Design / OCTOBER 13, 2013 18:37 De marketing van afvallen “Wilskracht bij afvallen wordt afgrijselijk overschat. Het komt op motivatie aan. Dat is iets anders”, liet medisch antropoloog Ivan…
Customer Experience / DECEMBER 14, 2012 08:18 Zijn als PSV We zijn dol op lijstjes. De beste scholen, de beste internetwinkels, de beste bedrijven in duurzaamheid, ze moeten allemaal in volgorde…
Influencer marketing / SEPTEMBER 27, 2012 07:01 Goede doelen worden te groot Nederland heeft een paar grote merken. Sommige daarvan zijn goede doelen. WNF en War Child zijn sterkere merken dan menig A-merk in de…
Gedragsverandering / JULY 14, 2012 21:38 Dieren eten We eten graag vlees, maar niet van een dier. Hoe kan dat nou!? De bio-industrie helpt een handje.
Craft / JUNE 18, 2012 13:29 Productmarketing is dood Van echte productinnovatie in de supermarkt is al jaren geen sprake meer. Het wordt tijd de bakens te verzetten. De groei zal moeten komen…
Customer Experience / APRIL 23, 2012 07:22 Groeien in verzadigde markt? Kraak de code! "Er bestaan geen verzadigde markten, alleen maar verzadigde marketeers," zei ooit Tex Gunning (AkzoNobel en ex-Unilever): Maar hoe groei je…
Influencer marketing / APRIL 20, 2012 09:40 Een doorbraak voorspellen Een trend ontwikkelt zich nooit in een rechte lijn, maar eerder als een S-curve. Het dient zich dus nooit statistisch in omvang meteen…
Contentmarketing / MARCH 25, 2012 07:48 Ode aan de misfits Apple is groot geworden omdat ze een 'misfit' als CEO hadden. Iemand die gek genoeg was om te denken dat hij de wereld kon veranderen. En…
Purpose Marketing / MARCH 5, 2012 11:39 De sterkste merken zijn maatschapelijk relevant Bedrijven verdienen aan het voorzien in consumentenbehoeften. Blijvende waarde creëren ze als ze ermee voorzien in maatschappelijke…
Craft / MARCH 5, 2012 11:22 Hoe MVO een strategie voor groei is Unilever wil groeien en werkt dáárom aan duurzaamheid en MVO. Hoe werkt dat?