Overslaan en naar de inhoud gaan

Relevante spotjes minder vaak overgeslagen

Kijkers skippen minder vaak tv-commercials als deze relevant voor hen zijn, zo blijkt uit (eigen) onderzoek van het Amerikaanse TiVo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TiVo bekeek de wijze waarop TiVo-kijkers met commercials omgaan. Het bedrijf deed hiervoor onderzoek onder 20 duizend TiVo-gebruikers (harddisk-gebruikers).

related partner content for mobile comes here

De resultaten:

  • Alle demografische groepen blijken programma’s (met gebruik van TiVo) op een ander tijdstip dan uitzending te bekijken (‘time shifted’) en de commercials met de fastforward-knop op de afstandbediening te skippen.
  • 57 procent van al het kijken is -gedurende prime time op de grote netwerken- ‘time shifted’. 66 procent van de commercials wordt overgeslagen.
  • Als er gekeken wordt naar alle tv-stations en alle uitzendmomenten, dan blijkt dat 36 procent van de programma’s op een ander tijdstip dan uitzending wordt bekeken. Bijna de helft van de tv-spotjes wordt overgeslagen.
  • Als gekeken wordt naar specifiek overslaan van commercials per demografische groep, zien de onderzoekers wel een verschil. Gezinnen met kinderen onder de twaalf jaar blijken bijvoorbeeld 37 procent meer bereid naar commercials te kijken voor huidproducten voor kinderen dan huishoudens met volwassenen boven de 50 jaar. Speelgoed- en gamesadvertenties werden 22 procent vaker bekeken binnen gezinnen met kids onder de twaalf jaar. Vijftigplussers keken 15 procent vaker naar een politiek tv-spotje, en 10 procent meer naar haarherstelproducten en pruiken.

De conclusie uit het onderzoek: het overslaan van commercials is niet zo lukraak als sommige mensen denken. Er zijn duidelijke verschillen per demografische groep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in