Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe zoekmachine ex-Google werknemers

Ex-Google-medewerkers hebben zondagavond een nieuwe zoekmachine gelanceerd met de naam Cuil (uitgesproken als ‘cool’).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ex-Google-medewerkers hebben zondagavond een nieuwe zoekmachine gelanceerd met de naam (uitgesproken als ‘cool’).

related partner content for mobile comes here

Bedenker en medeoprichter Anna Patterson claimt dat Cuil de grootste zoekmachine is die zeker 120 miljard pagina’s indexeert. Hiermee is Cuil zeker drie keer zo groot als en andere zoekmachines. 'Het internet is gegroeid en het werd tijd dat het zoeken ook groeide’, aldus Patterson in The Wallstreet Journal.
Aangezien de zoekmachine op de inhoud van de pagina’s zoekt in plaats van op het aantal clicks zoals bij Google, is het niet nodig om bij te houden wat gebruikers zoeken en is de privacy gegarandeerd. Tevens zouden de zoekresultaten relevanter zijn.
Enkele uren na de lancering was de Amerikaanse zoekmachine enige tijd onbereikbaar door de 'overweldigende aandacht’, aldus de openingspagina van cuil.com (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in