Overslaan en naar de inhoud gaan

Mora krijgt nieuwe eigenaar

Het snackmerk Mora krijgt waarschijnlijk een nieuwe eigenaar: de Britse investeringsmaatschappij Lion Capital die vorig jaar de Hema kocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lion Capital voert vergevorderde gesprekken over een overname van 's moederonderneming Ad van Geloven. De huidige eigenaar van Ad van Geloven is investeringsmaatschappij Egeria, die de snackfabrikant wel wil verkopen. Beide partijen wilden vrijdag niet bekendmaken over welke overnamesom zij praten.

related partner content for mobile comes here

'Consumenten zoeken eenvoudig te bereiden maaltijdcomponenten en snacks zonder consessies te doen aan kwaliteit. Ad van Geloven en Mora hebben in de loop der jaren een sterke reputatie opgebouwd als leverancier van de hoogste kwaliteit diepvriessnacks', zo verklaarde Lion Capital zijn belangstelling. De nieuwe eigenaar is van plan nieuwe producten toe te voegen aan het assortiment en bestaande snacks te verbeteren.

Lion Capital heeft naast de ook (meerderheids)belangen in merken als frisdrank Orangina, ontbijtmerk Weetabix, chipsmerk Kettle en restaurantketen Wagamama.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in