Overslaan en naar de inhoud gaan

De Rijk hoofdredacteur Morf

Timo de Rijk, designhistoricus aan de Technische Universiteit in Delft, is de nieuwe hoofdredacteur van Morf. Morf is een gratis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Rijk volgt komend najaar Marjan Unger op die in september haar laatste nummer, Morf 9, realiseert. In maart 2009 verschijnt de eerste Morf onder redactionele leiding van De Rijk. Hij zegt in het tijdschrift meer nadruk te willen leggen op actuele onderwerpen en nieuwe, nog niet eerder besproken thema’s.

related partner content for mobile comes here

Over de mix van oude en actuele artikelen in Morf zoals deze tot nu toe steeds is samengesteld door de redactie onder Unger is Timo de Rijk zeer te spreken. 'Tot nu toe onderbelichte artikelen uit de designwereld zijn door Morf onder de aandacht gekomen.' Maar nu is het tijd om meer de focus te leggen op het heden, vindt De Rijk. “Ik streef ernaar om Morf meer te koppelen aan actuele onderwerpen die er spelen in de maatschappij.' Historische artikelen zullen meer gebruikt worden om actualiteiten in de huidige cultuur te belichten. De vormgeving van het magazine zal voorlopig niet wijzigen. Deze is nog recentelijk aangepakt. Wel komt er meer textuele variatie in, zoals bijvoorbeeld interviews.

Naast zijn werk aan de Technische Universiteit Delft is De Rijk ook gastdocent aan de Design Academy Eindhoven. Hij is hoofdredacteur van het Jaarboek Nederlandse Vormgeving en heeft verschillende andere boeken gepubliceerd, waaronder Under Cover (met Ed van Hinte) en (als redacteur) The World According to Concrete.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in