Nieuwssites minder onafhankelijk
Onderzoeksbureau Millward Brown en communicatiebureau Manning Selvage & Lee (onderdeel Publicis Group) deden in opdracht van PRWeek onderzoek naar de marketingnormen- en waarden in digitale media. Ze ondervroegen 252 senior marketeers voor hun jaarlijkse Marketing Management Survey.
Volgens de onderzoekers onderhandelt 19 procent van de marketeers op deze wijze over online advertentieruimte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis10 procent van de respondenten heeft hierover een mondelinge afspraak met redacteuren en/of journalisten.
Vorig jaar lag het percentage dat nieuwscontent combineert mer advertenties nog op 17 procent, en had 7 procent hierover een mondelinge afspraak met online redacties.
5 procent van de adverteerders betaalde vorig jaar online redacties, of strooide met cadeaus, in ruil voor een artikel.
Bron: PRWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid