Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwssites minder onafhankelijk

Nieuwssites blijken steeds minder onafhankelijk. 1 op de 5 Amerikaanse marketeers koopt weleens advertentieruimte in op een nieuwssite, in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Millward Brown en communicatiebureau Manning Selvage & Lee (onderdeel Publicis Group) deden in opdracht van PRWeek onderzoek naar de marketingnormen- en waarden in digitale media. Ze ondervroegen 252 senior marketeers voor hun jaarlijkse Marketing Management Survey.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers onderhandelt 19 procent van de marketeers op deze wijze over online advertentieruimte.

10 procent van de respondenten heeft hierover een mondelinge afspraak met redacteuren en/of journalisten.

Vorig jaar lag het percentage dat nieuwscontent combineert mer advertenties nog op 17 procent, en had 7 procent hierover een mondelinge afspraak met online redacties.

5 procent van de adverteerders betaalde vorig jaar online redacties, of strooide met cadeaus, in ruil voor een artikel.

Bron: PRWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in