Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxemerken lopen online inkomsten mis

Slechts een derde van alle ‘global’ luxemerken verkoopt hun producten online. En van de merken zonder online winkel, heeft de helft ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een gemiste kans volgens onderzoeksbureau Forrester, met name omdat online verkoop nog steeds hard groeit. Daarbij is de luxemerken-doelgroep dagelijks op internet te vinden, zoekt online naar informatie over luxe goederen en diensten en koopt deze producten ook regelmatig online.

related partner content for mobile comes here

Forrester ondervroeg samen met Walpole, de branche-organisatie voor de Britse luxegoederenindustrie, 178 managers van retailers en fabrikanten van premium- en luxegoederen, en 20 managers van luxemerken, over hun e-commerce ervaringen.

De meeste merken hebben een website, maar slechts 32 procent verkoopt ook spullen online. 36 procent geeft als reden hiervoor op dat hun klanten wel online zoeken naar hun merk, maar offline kopen. 32 procent vindt e-commerce niet passen in hun brand- en salesstrategie. Slechts 2 procent heeft het ooit geprobeerd, maar was niet succesvol.

Klik op afbeelding voor groter beeld

Luxemerken die wel aan e-commerce doen, zien hun winst snel toenemen. De online verkoop bedraagt gemiddeld 12 procent van hun jaarlijkse omzet. Dit jaar stijgt de sales in dit segment met gemiddeld 17 procent, en de komende vijf jaar 111 procent.

Belangrijk ingrediënt op hun websites: een superieure klantenservice. Harrods en pure online retailers als Wrapit en Cool Diamonds bijvoorbeeld hebben live customer support en bedienen terugkerende klanten op hun wenken. Ze begrijpen volgens Forrester dat hun doelgroep vooral gemak wenst, een ruime productkeuze en een snel shop- en bestelproces.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in