Luxemerken lopen online inkomsten mis
Een gemiste kans volgens onderzoeksbureau Forrester, met name omdat online verkoop nog steeds hard groeit. Daarbij is de luxemerken-doelgroep dagelijks op internet te vinden, zoekt online naar informatie over luxe goederen en diensten en koopt deze producten ook regelmatig online.
Forrester ondervroeg samen met Walpole, de branche-organisatie voor de Britse luxegoederenindustrie, 178 managers van retailers en fabrikanten van premium- en luxegoederen, en 20 managers van luxemerken, over hun e-commerce ervaringen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe meeste merken hebben een website, maar slechts 32 procent verkoopt ook spullen online. 36 procent geeft als reden hiervoor op dat hun klanten wel online zoeken naar hun merk, maar offline kopen. 32 procent vindt e-commerce niet passen in hun brand- en salesstrategie. Slechts 2 procent heeft het ooit geprobeerd, maar was niet succesvol.
Klik op afbeelding voor groter beeld
Luxemerken die wel aan e-commerce doen, zien hun winst snel toenemen. De online verkoop bedraagt gemiddeld 12 procent van hun jaarlijkse omzet. Dit jaar stijgt de sales in dit segment met gemiddeld 17 procent, en de komende vijf jaar 111 procent.
Belangrijk ingrediënt op hun websites: een superieure klantenservice. Harrods en pure online retailers als Wrapit en Cool Diamonds bijvoorbeeld hebben live customer support en bedienen terugkerende klanten op hun wenken. Ze begrijpen volgens Forrester dat hun doelgroep vooral gemak wenst, een ruime productkeuze en een snel shop- en bestelproces.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid