Overslaan en naar de inhoud gaan

'Overkill aan folders'

Consumenten vinden dat ze teveel folders in de brievenbus krijgen waarop men helemaal niet zit te wachten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onlangs verschenen onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek. 80 Procent vindt folders slecht voor het milieu en de helft pleit dan ook voor overheidsmaatregelen om het ongevraagd verspreiden van grote hoeveelheden folders tegen te gaan. Naast de huishoudens die al een anti-drukwerksticker hebben, (18 procent van alle Nederlanders) wil 10 procent ook zo'n sticker.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van de recente constatering in Adformatie, half april, over een zeer sterke stijging van het aantal anti-drukwerkstickers (ja-nee en nee-nee) voerde Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf een onderzoek uit onder 489 consumenten. In het onderzoek staat de mening van de consument over folders centraal.

In 2006 had volgens NOM 10 procent van de Nederlanders een anti-dukwerksticker. In 2007 bleek dat gestegen te zijn tot 15 procent. In 2008 staat de teller op 18 procent. Veel consumenten hebben een negatieve houding ten opzichte van folders.

’Iedere week dat enorme pakket folders wekt irritatie. Consumenten worden het zat. Dat zal de komende jaren leiden tot een sterke toename van het aantal anti-drukwerkstickers’, zegt Martijn Brinkhoff, researchmanager bij De Telegraaf. ‘Folderaars doen er goed aan om te bekijken of de folder wel het juiste medium is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in