Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe slogan alcoholreclame: ' Alcohol onder de 16, natuurlijk niet'

Per 1 juli 2008 zal de nieuwe educatieve slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' de huidige verplichte slogan 'Alcohol onder de 16,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor dranken met meer dan 15% alcohol blijft de huidige 'Geniet, maar drink met mate' slogan van kracht. Per 1 juli moet ook op printuitingen een educatieve slogan getoond te worden. Tot nu toe was dit alleen het geval bij televisiecommercials. Voor bestaand printmateriaal geldt een overgangstermijn van 6 maanden.
"Met deze nieuwe slogan wil de branche stevig neerzetten dat jongeren onder de 16 jaar geen alcohol moeten drinken. Niet drinken onder de 16 moet de maatschappelijke norm worden. We moeten die boodschap zoveel mogelijk blijven herhalen. Vandaar dat we de nieuwe slogan onder zoveel mogelijk uitingen zullen gebruiken," aldus STIVA-directeur Ingrid van Engelshoven.

related partner content for mobile comes here

Blauw Research heeft in opdracht van STIVA onderzoek gedaan naar de waardering van de educatieve slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' onder ouders, 480 respondenten, en jongeren, 477 respondenten. Daaruit bleek dat ruim 70 procent van de ouders de slogan waardeert als 'goed' en bijna een kwart van de ouders gelooft dat de slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' tot meer bewustwording leidt dan de oude slogan. Van de jongeren vindt 64 procent dat de boodschap 'drink geen alcohol onder de 16 jaar' het duidelijkst wordt overgebracht door de nieuwe slogan.

Per 1 juli zijn in de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken ook voorschriften opgenomen over de opmaak, positie en formaat van de slogans.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
boris

helemaal kut

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in