Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne ‘Duurzaam inkopen, gewoon doen!’ van start

Met een slag op een gong gaven minister Cramer (Ruimte en Milieu) en de ambassadeurs Duurzaam inkopen donderdag jl. het startsein voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de duurzame inkoop van bijvoorbeeld openbaar vervoer, computers of drukwerk, wordt gelet op energie- en materiaalgebruik, maar ook op sociale aspecten als kinderarbeid. Op de bijeenkomst presenteerde minister Cramer de eerste gereed gekomen duurzame inkoopcriteria.

related partner content for mobile comes here

Het Rijk wil in 2010 voor 100 procent duurzaam inkopen. Gemeenten hebben hun doel, volgens hun Klimaatakkoord, op 75 procent gezet en provincies en waterschappen op 50 procent. Om deze ambities te realiseren is een campagne ontwikkeld die bestuurders en inkopers helpt met duurzaam inkopen aan de slag te gaan.

De is een gezamenlijk initiatief van de koepelorganisaties VNG, IPO, UvW en het Rijk. Meer dan 100 bijeenkomsten worden georganiseerd bij gemeenten, provincies, waterschappen en ministeries. Dit najaar meet VROM de voortgang bij de verschillende overheden. Deze zogeheten monitor geeft inzicht in de toepassing van de duurzaamheidscriteria bij aanbestedingen. De resultaten worden aan de Tweede Kamer gerapporteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in