Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten nemen wraak

Urenlang in de wacht bij het callcenter, afgebekt worden door de klantenservice: consumenten pikken het niet langer. Internet is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt zo eenvoudig, goede dienstverlening aan de klant. Vriendelijke, gemotiveerde en goed getrainde medewerkers, een ruimhartig ruil- en reparatiebeleid en royale compensatie voor eventuele ongemakken als er eens iets misgaat.

related partner content for mobile comes here

Veel bedrijven krijgen het niet voor elkaar om de consument tevreden te houden. Sterker nog: ze drijven hem tot waanzin. Die waanzin wordt steeds vaker omgezet in een doelgerichte tegenaanval, met dank aan de mogelijkheden die de blogosfeer biedt.

Neem ComcastMustDie.com, de persoonlijke jihad van journalist Bob Garfield tegen de wanprestaties van zijn kabelmaatschappij. Medeslachtoffers werden uitgenodigd om hun verhalen op de weblog te zetten, waarna een stroom van klachten op gang kwam. Comcast wist niet hoe snel het de boze klanten moest bellen om de zaak te regelen.

En in Amerika is de gepensioneerde verpleegster Mona Shaw een beroemdheid sinds ze in een van de kantoren van dezelfde kabelmaatschappij de boel kort en klein sloeg omdat ze twee uur tevergeefs had zitten wachten op een servicemanager. Nu zullen de meeste consumenten niet zover gaan in hun strijd om goede service, maar de trend is gezet en bedrijven zijn gewaarschuwd.

Bron: Business Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in