Klanten nemen wraak


Het lijkt zo eenvoudig, goede dienstverlening aan de klant. Vriendelijke, gemotiveerde en goed getrainde medewerkers, een ruimhartig ruil- en reparatiebeleid en royale compensatie voor eventuele ongemakken als er eens iets misgaat.
Veel bedrijven krijgen het niet voor elkaar om de consument tevreden te houden. Sterker nog: ze drijven hem tot waanzin. Die waanzin wordt steeds vaker omgezet in een doelgerichte tegenaanval, met dank aan de mogelijkheden die de blogosfeer biedt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNeem ComcastMustDie.com, de persoonlijke jihad van journalist Bob Garfield tegen de wanprestaties van zijn kabelmaatschappij. Medeslachtoffers werden uitgenodigd om hun verhalen op de weblog te zetten, waarna een stroom van klachten op gang kwam. Comcast wist niet hoe snel het de boze klanten moest bellen om de zaak te regelen.
En in Amerika is de gepensioneerde verpleegster Mona Shaw een beroemdheid sinds ze in een van de kantoren van dezelfde kabelmaatschappij de boel kort en klein sloeg omdat ze twee uur tevergeefs had zitten wachten op een servicemanager. Nu zullen de meeste consumenten niet zover gaan in hun strijd om goede service, maar de trend is gezet en bedrijven zijn gewaarschuwd.
Bron: Business Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid