Overslaan en naar de inhoud gaan

Studie: integratie branding en DM in web2.0-omgevingen

Web 2.0 biedt prima mogelijkheden om branding en DM te combineren. Je creëert immers een ‘real-time dialoog’ met je consumenten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de onderzoekers maken DM-ers die zich bezighouden met web2.0 op dit moment het meeste gebruik van weblogs, online video, user-generated content en social networks.

related partner content for mobile comes here

Web2.0 wordt voornamelijk ingezet voor merkbouw, zo blijkt uit de antwoorden van de 160 respondenten. 84 procent gebruikt het voor het verbeteren van de brand awareness, 82 procent gebruikt het om merkvoorkeur te verbeteren.

Web2.0 wordt echter ook voor direct respons ingezet: 83 procent gebruikt het om sales te gerereren, 80 procent gebruikt het voor leads.

De meeste marketeers zien mogelijkheden voor de integratie van branding en DM: 85 procent zet web2.0 in om consumenten te activeren rondom het merk, 84 procent gebruikt web2.0 om een community van trouwe consumenten te creëren rond het merk.

Andere bevindingen:

  • 82 procent van de respondenten spendeert een kwart of minder van hun marketingbudget aan web2.0-activiteiten.
  • 70 procent van de groep mensen die zichzelf interactieve expert vindt, spendeert een kwart van het marketingbudget aan web2.0.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in