Studie: integratie branding en DM in web2.0-omgevingen


Volgens de onderzoekers maken DM-ers die zich bezighouden met web2.0 op dit moment het meeste gebruik van weblogs, online video, user-generated content en social networks.
Web2.0 wordt voornamelijk ingezet voor merkbouw, zo blijkt uit de antwoorden van de 160 respondenten. 84 procent gebruikt het voor het verbeteren van de brand awareness, 82 procent gebruikt het om merkvoorkeur te verbeteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWeb2.0 wordt echter ook voor direct respons ingezet: 83 procent gebruikt het om sales te gerereren, 80 procent gebruikt het voor leads.
De meeste marketeers zien mogelijkheden voor de integratie van branding en DM: 85 procent zet web2.0 in om consumenten te activeren rondom het merk, 84 procent gebruikt web2.0 om een community van trouwe consumenten te creëren rond het merk.
Andere bevindingen:
- 82 procent van de respondenten spendeert een kwart of minder van hun marketingbudget aan web2.0-activiteiten.
- 70 procent van de groep mensen die zichzelf interactieve expert vindt, spendeert een kwart van het marketingbudget aan web2.0.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid