Bij gemeenten veel verschil in organisatie citymarketing
Bovenstaande voorlopige conclusies komen uit het onderzoek van BV De Nieuwe Aanpak en Respons BV over de organisatie van citymarketing en evenementen bij Nederlandse gemeenten. De eerste resultaten werden gepresenteerd tijdens het eerste Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen (NCCE), dat op vandaag in Utrecht werd gehouden.
Naast research richt het onderzoek zich met name op de 150 grootste gemeenten van Nederland. Bij deze gemeenten wordt onderzocht hoe citymarketing en evenementen zijn georganiseerd en wat de ervaringen zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaWat blijkt: er zijn in Nederland weinig aparte gemeentelijke afdelingen voor citymarketing en evenementen. Het aantal externe organisaties voor citymarketing en/of evenementen neemt toe en een groeiend aantal gemeenten overweegt de organisatie buiten de gemeentelijke organisatie.
De gemeenten vinden evenementen steeds belangrijker als het gaat om promotie en citymarketing. Effecten op het gebied van imago en economische opbrengst scoren het hoogst. Leefbaarheid, sociale samenhang en binding met de gemeente worden ook vaak genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid