Overslaan en naar de inhoud gaan

Bij gemeenten veel verschil in organisatie citymarketing

Nederlandse gemeenten denken niet hetzelfde over hoe men de citymarketing, stadspromotie en evenementen moet organiseren. Wel hebben steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bovenstaande voorlopige conclusies komen uit het onderzoek van BV De Nieuwe Aanpak en Respons BV over de organisatie van citymarketing en evenementen bij Nederlandse gemeenten. De eerste resultaten werden gepresenteerd tijdens het eerste Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen (NCCE), dat op vandaag in Utrecht werd gehouden.

related partner content for mobile comes here

Naast research richt het onderzoek zich met name op de 150 grootste gemeenten van Nederland. Bij deze gemeenten wordt onderzocht hoe citymarketing en evenementen zijn georganiseerd en wat de ervaringen zijn.

Wat blijkt: er zijn in Nederland weinig aparte gemeentelijke afdelingen voor citymarketing en evenementen. Het aantal externe organisaties voor citymarketing en/of evenementen neemt toe en een groeiend aantal gemeenten overweegt de organisatie buiten de gemeentelijke organisatie.

De gemeenten vinden evenementen steeds belangrijker als het gaat om promotie en citymarketing. Effecten op het gebied van imago en economische opbrengst scoren het hoogst. Leefbaarheid, sociale samenhang en binding met de gemeente worden ook vaak genoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in