Overslaan en naar de inhoud gaan

Standaard voor aanlevering preroll advertenties

IAB Nederland publiceert vandaag een standaard voor de aanlevering van preroll advertentiemateriaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze standaard is ontwikkeld door de Taskforce Online Video Advertising, een IAB-werkgroep die bestaat uit circa 15 IAB-leden gespecialiseerd in de sterk groeiende markt van online video creatie en de verkoop van advertentieruimte rondom video content.

related partner content for mobile comes here

Taskforce-voorzitter Dolf Kars (Videostrip.nl): ‘De grote diversiteit aan video players en de soms moeizame communicatie tussen reclamebureaus en exploitanten zorgde regelmatig voor te trage implementatie van campagnes. Deze nieuwe Nederlandse standaard biedt hierbij de helpende hand en is direct bruikbaar voor alle deelnemende exploitanten. We rekenen erop dat de hele markt deze standaard zal adopteren.’

IAB USA lanceerde onlangs een white paper voor videoadvertentieformaten waarin ook preroll standaarden staan vermeld. Deze zijn op hoofdlijnen gelijk aan de Nederlandse standaarden, zoals een aanbevolen maximale lengte van 15 seconden, de inzet van Flash als techniek en het gebruik van companion banner formaten 300*250 pixels en 468*60 pixels.

De preroll standaard is .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in