Greenpeace succesvol met YouTube-offensief tegen Unilever


Greenpeace voert actie om aandacht te vragen voor de betrokkenheid van Unilever bij de verwoesting van het oerbos voor palmolie. Hiervoor riepen ze een speciale actiepagina in het leven en werd een filmpje geplaatst op YouTube.
Er kan ondertussen met 337.437 views gesproken worden over een kleine YouTube-hit. Met simpele beelden wordt een enigszins cynisch beeld geschetst van de ontbossing in Indonesië, waarna de link wordt gelegd met producten van Dove.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen slimme zet, want met het gebruik van het videokanaal krijgt Greenpeace de aandacht van het publiek. Met de fijne bijkomstigheid dat de milieuorganisatie in deze campagne ook nog eens weinig hoeft te betalen voor de mediaruimte. In het online succes van Greenpeace delft Unilever het onderspit.
In Indonesië verdwijnen 300 voetbalvelden per uur, vooral voor de productie van palmolie. Unilever, een grootverbruiker van palmolie, gebruikt het goedje onder meer voor de producten van Dove.
Unilever heeft ondertussen laten weten een moratorium op de verwoesting van oerbos in Indonesië te steunen. Algemeen directeur Patrick Cescau schaarde zich achter de eis van Greenpeace voor een directe stop op de ontbossing voor palmolie. De topman beloofde ook dat Unilever vanaf 2015 alleen nog maar duurzame palmolie zal gebruiken.
Bron: Emerce.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid