Overslaan en naar de inhoud gaan

Akzo sleutelt aan merkenstrategie

Akzo Nobel gaat de komende tijd werken aan zijn merkenstrategie. Nu de overname van het Britse ICI en de verkoop van farmacietak Organon…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat moet onder meer gaan gebeuren via een nieuwe slogan en vers logo. Bij het ’nieuwe’ chemieconcern verdwijnt ook een nog onbekend aantal decoratieve verfmerken. Dat meldt De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

’We blazen het stof van ons eigen merk’, zegt topman Hans Wijers. Onder zijn leiding startte het management al in 2006 met de aanloop naar de grote transformatie die de komende achttien maanden moet gaan plaatshebben.

De reden voor de radicale wijziging van de merkenstrategie is volgens Wijers in eerste instantie niet emotioneel, maar zakelijk ingegeven. Uit marktonderzoek bleek dat de naam AkzoNobel buiten Nederland een grote onbekende is en daar wil het bedrijf verandering in brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in