Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace richt actie tegen ontbossing op Unilever

Greenpeace is deze week gestart met een internationale campagne tegen ontbossing, die gefocust is op de afname van palmolie door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de is een filmpje gemaakt waarin de ontbossing in verband wordt gebracht met producten van Unilever. In Indonesië verdwijnen 300 voetbalvelden oerbos per uur. Vooral voor de productie van palmolie. Unilever gebruikt veel palmolie, bijvoorbeeld voor de producten van Dove, Dove, Omo, Blue Band en Becel. Greenpeace wil Unilever via de actie aanspreken op verantwoordelijkheid. De milieuorganisatie wil dat de mulitnational alleen palmolie afneemt van leveranciers die zich niet schuldig maken aan ontbossing.

related partner content for mobile comes here

Als aftrap voor de campagne takelden actievoerders van Greenpeace Nederland maandag jl. een enorme kettingzaag in de palen van het hoofdkantoor van Unilever in Rotterdam. Ook in Groot-Britannië en in Italië voert Greenpeace in het kader van de campagne tegen ontbossing actie tegen Unilever .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in