Social-networkingsites vergen slimme marketing
Facebook, Bebo, MySpace, LinkedIn… je moet je al bijna verontschuldigen als je niet actief bent op een virtuele ontmoetingsplaats. Zeker in Groot-Brittannië, dat zich ontpopt als voorloper op social-networkinggebied. Nergens ter wereld zijn relatief gezien zo veel consumenten actief op de online netwerken.
Twee van de drie Britse netwerkbezoekers zeggen dat ze zeker geneigd zijn een product te kopen als dat wordt aanbevolen door een online vriend. Merkaanbieders moeten er dus voor zorgen dat ze op het netvlies komen van netwerkers die anderen geregeld wijzen op interessante koopjes.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVan de 11 miljoen Britten die netwerksites bezoeken, is 80 procent tussen de 18 en 24 jaar en goed opgeleid. Deze netwerkers zijn echter niet alleen slim maar ook allergisch voor manipulatie, dus moet je ze zeer voorzichtig zien te verleiden.
Royal Mail heeft met The Future Foundation een speciale denktank opgericht die moet bedenken hoe de Britse post de marketingkansen kan ontginnen. Met een simpele banner ben je er niet. Nike deed het zo: het penetreerde in netwerksites met het aanbod dat je bij Nike zélf (tot op zekere hoogte) je sportkleding kunt ontwerpen. Dat leverde Nike veel inzicht op in consumentenwensen, naast veel goodwill én veel aandacht: netwerkers wezen anderen op grote schaal op het aanbod van Nike.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid