Overslaan en naar de inhoud gaan

Social-networkingsites vergen slimme marketing

Een op de vijf Britten is actief op een online sociaal netwerk. Britse aanbieders realiseren zich steeds meer welke kansen dat biedt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook, Bebo, MySpace, LinkedIn… je moet je al bijna verontschuldigen als je niet actief bent op een virtuele ontmoetingsplaats. Zeker in Groot-Brittannië, dat zich ontpopt als voorloper op social-networkinggebied. Nergens ter wereld zijn relatief gezien zo veel consumenten actief op de online netwerken.

related partner content for mobile comes here

Twee van de drie Britse netwerkbezoekers zeggen dat ze zeker geneigd zijn een product te kopen als dat wordt aanbevolen door een online vriend. Merkaanbieders moeten er dus voor zorgen dat ze op het netvlies komen van netwerkers die anderen geregeld wijzen op interessante koopjes.

Van de 11 miljoen Britten die netwerksites bezoeken, is 80 procent tussen de 18 en 24 jaar en goed opgeleid. Deze netwerkers zijn echter niet alleen slim maar ook allergisch voor manipulatie, dus moet je ze zeer voorzichtig zien te verleiden.

Royal Mail heeft met The Future Foundation een speciale denktank opgericht die moet bedenken hoe de Britse post de marketingkansen kan ontginnen. Met een simpele banner ben je er niet. Nike deed het zo: het penetreerde in netwerksites met het aanbod dat je bij Nike zélf (tot op zekere hoogte) je sportkleding kunt ontwerpen. Dat leverde Nike veel inzicht op in consumentenwensen, naast veel goodwill én veel aandacht: netwerkers wezen anderen op grote schaal op het aanbod van Nike.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in