Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladadvertenties verdubbelen effect van tv-campagne, zegt de dagbladuitgever

Dagbladuitgevers moeten hun medium toch steeds weer onder de aandacht brengen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Soms zetten ze zich daarbij stevig af tegen andere media. Maar soms tonen ze ook dat het ene medium naast hun medium een versterkend effect heeft.

related partner content for mobile comes here

Zeker als het om zo'n groot medium als tv-reclame gaat, kun je beter samenwerken dan de frontale strijd zoeken.

De Telegraaf heeft dus een case geschreven rond pijnstiller Advil, waaruit blijkt dat de reclamecampagne van Advil op televisie veel meer effect heeft wanneer ook dagbladen worden ingezet.

De Telegraaf juicht over het resultaat: 'De toevoeging van De Telegraaf op de televisiecampagne van drie weken leidt tot meer dan een verdubbeling van de effecten op reclamebekendheid en (spontane) merkbekendheid.'

Nu is het dat de inzet van meerdere mediumtypen bij een communicatiecampagne veel meer effect oplevert dan de inzet van slechts één mediumtype.

Samen met Universal Media en Wyeth, producent van Advil, heeft De Telegraaf onderzocht wat de effecten zijn van de inzet van de krant naast een televisiecampagne van drie weken.

In het onderzoek werd een consumentenpanel gesplitst in meerdere groepen. Een deel van de respondenten werd niet geconfronteerd met een uiting van Advil, een deel werd geconfronteerd met een uiting in één mediumtype en een deel werd geconfronteerd met zowel de tv-commercial als de advertenties in De Telegraaf.

Het verbaast De Telegraaf natuurlijk niet dat er synergie optreedt als naast een televisiecampagne de krant wordt ingezet.

'We weten dat De Telegraaf een uitstekend advertentiemedium is. Echter, dat het effect van een tv-campagne zoveel groter is als een adverteerder ook De Telegraaf inschakelt, heeft ons ook positief verrast', zegt Martijn Brinkhoff, research manager bij De Telegraaf.

De Telegraaf gaat dit jaar, in samenwerking met adverteerders, meer onderzoek doen naar de versterkende effecten van diverse mediumtypen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in