Overslaan en naar de inhoud gaan

Google: online commercials werken ook voor FMCG-adverteerders

Google onderzocht samen met Harris Interactive de effectiviteit van online video in vergelijking tot televisiecommercials.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

samen met de effectiviteit van online video in vergelijking tot televisiecommercials.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers gebruikten hiervoor speciaal de commercials van FMCG-fabrikanten, in de hoop dat deze grote adverteerders nu eindelijk eens hun TV-budget naar online video verschuiven.

Voor het onderzoek mat Harris de impact van 30-seconden commercials uit 3 grote FMCG-categorieën (dranken, zoutjes en huidverzorging) op 3 verschillende videoplatforms; gewone televisie, Youtube en 'embedded video' in online content.

Uitkomsten: commercials doen het op alle platforms even goed qua effect, maar embedded video doet het net even iets beter als het gaat om het 'beinvloeden van de koopintentie'.

De Google-studie was er met name op gericht om FMCG-fabrikanten over de streep te trekken. De meeste van hen zien internet namelijk nog steeds overwegend als een direct respons medium, zo zegt Google.

Je moet de uitkomsten dus ook in dat licht bekijken. Volgens Google moeten veel FMCG-adverteerders een emotionele grens over voordat ze internet eindelijk zien als een volwaardig 'brand building medium'.

Vorige maand publiceerden , en ook een onderzoek naar de effecten van online video.

Zij wilden onder andere weten of videocommercials die voor online content worden geplaatst (denk bijvoorbeeld aan pre-rolls), effect hebben. Je kunt er een verslag van lezen.
(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in