Vea: verbod junkfoodreclame niet de oplossing
Consumers International en International Obesity Task Force hebben een voorstel gedaan om junkfoodreclame te verbieden. De Vea stelt…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Een voorstel van Consumers International en International Obesity Task Force, ingediend bij Wereldgezondheidsorganisatie WHO bevat onder andere vergaande beperkingen voor reclame gericht op kinderen onder 16 jaar.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De organisaties pleiten onder meer voor een verbod van radio- en tv reclame voor deze producten tussen 6 en 21 uur, een verbod van inzet van nieuwe media zoals internet en een verbod tot promotie op scholen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Vea meldt dat gezondheidsproblemen niet te ontkennen zijn, ‘maar het voorstel gaat compleet voorbij aan het algemeen bekende feit dat de oplossing hiermee geen millimeter dichterbij komt’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid