'Meer invloed consument op tv-pakket'
Volgens kabelraden.nl, waarin alle programmaraden vertegenwoordigd zijn, moet de invloed van consumenten uitgebreid worden naar digitale pakketten en nieuwe aanbieders zoals KPN. In die pakketten stelt de exploitant nu eenzijdig het aanbod van zenders vast.
De programmaraden sluiten daarmee aan op de wens van een meerderheid van de Tweede Kamer. Die nam een motie aan van Joop Atsma (CDA) en Arie Slob (ChristenUnie), die ervoor pleit de invloed van de consumenten via programmaraden te verstevigen en uit te breiden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Kabelraden.nl denkt aan een jaarlijks (verplicht) regionaal onderzoek naar kijk- en luisterbehoeften. Met de uitkomsten ervan onderzoekt de kabelexploitant de door hem gewenste wijzigingen en deze overlegt hij vervolgens met zijn klanten, die worden vertegenwoordigd door een programmaraad.
Vandaag overhandigt voorzitter Marco Swart van kabelraden.nl het voorstel aan Kamerleden tijdens Media Distribution Day.
Bron: TotaalTV.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid