
Dit blijkt uit uitgebreid onderzoek door Universal Media in opdracht van De Telegraaf. De toevoeging van De Telegraaf op de tv-campagne van drie weken leidt tot meer dan een verdubbeling van de effecten op reclamebekendheid en (spontane) merkbekendheid, zo meldt de krant.
In het onderzoek werd een consumentenpanel gesplitst in meerdere groepen. Een deel van de respondenten werd niet geconfronteerd met een uiting van Advil, een deel werd geconfronteerd met een uiting in één mediumtype en een deel werd geconfronteerd met zowel de tv-commercial als de advertenties in De Telegraaf.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDW’Door veel onderzoek weten we inmiddels dat De Telegraaf een uitstekend advertentiemedium is. Echter, dat het effect van een tv campagne zoveel groter is indien een adverteerder ook De Telegraaf inschakelt, heeft ons ook positief verrast’, zegt research manager Martijn Brinkhoff van De Telegraaf.
Mick Santifort van Universal Media: ‘Het onderzoek toont sterke synergetische effecten aan en deze inzichten kunnen we zeker gebruiken bij onze adviezen aan adverteerders.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee