Overslaan en naar de inhoud gaan

China-podcast: Shanghai Media Group

Klaas Weima van Energize was in China en interviewde daar Minnie Huang, CTO van BesTV, een onderdeel van het IPTV netwerk van Shanghai…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klaas Weima van was in China en Minnie Huang, CTO van BesTV, een onderdeel van het IPTV netwerk van Shanghai Media Group (SMG).

related partner content for mobile comes here

SMG is staatseigendom, dus de content wordt gescand en gereguleerd door de Chinese overheid. Geen persvrijheid dus. Het was volgens Klaas dan ook erg lastig om het interview te regelen.

De propogandamachine is de een na grootste van China, met 6.000 man personeel. De organisatie heeft een omzet van 500 miljoen euro per jaar en groeit erg hard. SMG heeft de ambitie om de grootste van China te worden.

Daarom investeren ze veel in nieuwe technologieën als IP TV, HD TV, interactieve televisie en streaming videocontent voor mobiele telefoons.

Een nieuw tijdperk is aangebroken voor TV, waarin de combinatie tussen interactiviteit en breedband leidend is, aldus SMG.

SMG startte in 2005 al met IPTV en verwacht voor 2008 2 miljoen abonnees te hebben. En beelden van de Olympische Spelen moeten voor die abonneegroei gaan zorgen

Naast IPTV mikt SMG op streaming TV voor mobiel.

Vorige week werd 3G in China geïntroduceerd. Een abonnement kost slechts 10 RMB (1 euro) per maand. SMG verwacht binnen 5 jaar meer dan 5 miljoen betalende gebruikers te hebben voor deze dienst.

Op 60 miljoen verkochte 'next-gen' mobiele telefoons per jaar in China lijkt dat niet veel.

Mobiele tv heeft echter een enorme groeipotentie, aangezien 450 miljoen Chinezen een mobiele telefoon bezitten (zo'n 30 procent penetratie).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in