Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat doet rectificatie met merk Telfort?

Telfort moest afgelopen weekend diep buigen van de rechter. De mobiele aanbieder positioneert zichzelf als merk voor kleine prijzen en deed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

moest afgelopen weekend diep buigen van de rechter. De mobiele aanbieder positioneert zichzelf als merk voor kleine prijzen en deed dat onder andere door een vergelijking te maken met het aanbod van T Mobile en Vodafone.

related partner content for mobile comes here

Vodafone als T-Mobile waren not amused en schakelden een rechter in. En die stelde hen vorige week in het gelijk.

Zijn argument was in beide gevallen dat de vergelijkingen veel te simpel werd voorgesteld. Want iedereen weet dat het vergelijken van minuutprijzen en abonnementsprijzen in mobiele telecom complex is.

Zit die sms er nu wel of niet in? Zit voicemail er nu wel of niet in? Hoe zit het met het bellen naar klantenservice? Mag je je tegoed meenemen, of niet? En zo zijn er nu nog wel een paar nuances te verzinnen die veel impact hebben op de factuur van een consument.

Telfort wist dit, aldus de rechter. En zou dus moeten snappen dat vergelijkende reclame erg riskant is.

Telfort werd gedwongen te rectificeren, op zijn eigen internetsite, in de krant en op televisie, op primetime. De gewraakte reclame verscheen immers onder andere tijdens de finale van Idols...

Op de site is de rectificatie in ieder geval

Wat voor gevolgen heeft dit nu voor het merk Telfort?

Beschouwen klanten het merk nu als minder integer, of lost een extra prijsverlaging dit probleem wel weer op?

Heeft Telfort een te groot risico genomen door zich te wagen aan vergelijkende reclame?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in