Overslaan en naar de inhoud gaan

Het belang van ligging

Onlangs was ik op één en dezelfde dag aanwezig bij een discussie over het belang van ligging voor een detailhandelaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerste ontmoeting: een verkennend gesprek bij een nieuw merk van zwangerschapskledij# te Antwerpen. De zaakvoerster pleitte voor een aanwezigheid in de Antwerpse stadskern voor hun allereerste concept store. Hoewel dit handenvol geld kost, vond zij dit een betere oplossing dan een ligging buiten de stadskern. Zeker het imago dat afstraalt van een winkel in de stadskern speelt hier een grote rol.

related partner content for mobile comes here

Tweede ontmoeting: een workshop met detailhandelaars uit de modebranche. Omdat het gesprek van 's middags nog in mijn hoofd bleef hangen, heb ik de vraag tijdens de workshop in de groep gegooid. Hier kwam een ander, genuanceerder antwoord. Voor 'funshopping' is een ligging in en rond de drukke winkelstraten noodzakelijk. Wie echter producten en merken verkoopt, waarvoor de consument bewust kiest, kan veel geld besparen door uit het centrum te gaan liggen. Het bespaarde geld kan besteed worden aan reclame, events, een mooiere architectuur, een grote parking, direct mail, ...

Wat denken jullie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in