'Brouwers bevorderen bierdrinken op straat'


Volgens Stap bieden Heineken en Grolsch steeds vaker gekoeld bier aan, wat direct gebruik stimuleert. De inhoud van meeneemverpakkingen is de afgelopen jaren toegenomen, meldt Stap op grond van eigen onderzoek.
Draaidoppen voor bier en wijn maken directe consumptie gemakkelijker en sommige flessen mixdrank zijn voorzien van een drinkbekertje.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS’Onzin', zegt Jack Verhoek van het Centraal Brouwerij Kantoor. ‘Die nieuwe producten bieden betere service aan de consumenten, die steeds moeilijker een koud plekje in zijn koelkast kan vinden.'
Volgens Verhoek kan Stap niet aantonen dat de nieuwe producten leiden tot onverantwoorde alcoholconsumptie. Heineken adviseert in advertenties haar consumenten de biertap overal mee naar toe te nemen. Volgende week introduceert Grolsch een kleine mobiele biertap (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid