Overslaan en naar de inhoud gaan

DAG bestaat één jaar

Een jaar geleden startte PCM Uitgevers en KPN het multimediaal concept DAG met mensen tussen de 20-40 jaar als primaire doelgroep. Met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De website van DAG bereikt maandelijks 700.000 unieke bezoekers. Na de mobiele websites van De Telegraaf en nu.nl, wordt de mobiele site van DAG het meest bezocht. Daarnaast wordt op 1200 schermen in ziekenhuizen, scholen en horecagelegenheden nieuws verzorgd, aldus Bob Witman, hoofdredacteur DAG, in het Financieel Dagblad van vandaag.

related partner content for mobile comes here

Witman trekt de conclusie dat de sms-codes onder kranten niet het gewenste effect hebben gehad: 'Die sms-codes onder artikelen waren achteraf niet zo'n sterk idee. Het probleem is dat niemand precies weet wat het ideale consumptiepatroon van informatie is. Daarom is het van belang dat je dingen blijft uitproberen. Dan mislukt er wel eens wat. Daar is rekening mee gehouden'.

Kritische geluiden van sceptici wuift Witman weg: 'Als mensen het idee hebben dat het multimediale plan achter DAG is mislukt, dan hebben ze gewoon geen goed beeld van wat wij doen. Als je kijkt naar hoeveel mensen wij met al die verschillende kanalen weten te bereiken, dan stijgen wij qua bereik boven een heleboel bestaande mediaorganisaties uit. Dat is wel het gevolg van die multimediale koers, dus laat niemand zeggen dat die is mislukt'.

Arjan Dasselaar, docent internetjournalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, is minder positief en zegt dat het bij DAG ontbreekt aan een multimediale visie. 'Het probleem met DAG is dat ze een heleboel multimediale termen samen op één hoop hebben gegooid en toen het idee hadden dat ze en businessplan hadden',

Wat vinden wij van DAG, één jaar na de oprichting?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in