DAG bestaat één jaar


De website van DAG bereikt maandelijks 700.000 unieke bezoekers. Na de mobiele websites van De Telegraaf en nu.nl, wordt de mobiele site van DAG het meest bezocht. Daarnaast wordt op 1200 schermen in ziekenhuizen, scholen en horecagelegenheden nieuws verzorgd, aldus Bob Witman, hoofdredacteur DAG, in het Financieel Dagblad van vandaag.
Witman trekt de conclusie dat de sms-codes onder kranten niet het gewenste effect hebben gehad: 'Die sms-codes onder artikelen waren achteraf niet zo'n sterk idee. Het probleem is dat niemand precies weet wat het ideale consumptiepatroon van informatie is. Daarom is het van belang dat je dingen blijft uitproberen. Dan mislukt er wel eens wat. Daar is rekening mee gehouden'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKritische geluiden van sceptici wuift Witman weg: 'Als mensen het idee hebben dat het multimediale plan achter DAG is mislukt, dan hebben ze gewoon geen goed beeld van wat wij doen. Als je kijkt naar hoeveel mensen wij met al die verschillende kanalen weten te bereiken, dan stijgen wij qua bereik boven een heleboel bestaande mediaorganisaties uit. Dat is wel het gevolg van die multimediale koers, dus laat niemand zeggen dat die is mislukt'.
Arjan Dasselaar, docent internetjournalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, is minder positief en zegt dat het bij DAG ontbreekt aan een multimediale visie. 'Het probleem met DAG is dat ze een heleboel multimediale termen samen op één hoop hebben gegooid en toen het idee hadden dat ze en businessplan hadden',
Wat vinden wij van DAG, één jaar na de oprichting?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid