Overslaan en naar de inhoud gaan

Spotjes New York Pizza pas na achten

New York Pizza moet de reclamespotjes waarover veel klachten binnenkwamen bij de Reclame Code Commissie voortaan na acht uur 's avonds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie zegt dat in een uitspraak die gisteren is gepubliceerd. Tientallen Nederlanders klaagden bij de commissie over het geweld en gescheld in de bewuste commercials. Te zien is hoe de Godfather van New York Pizza in een maffiasfeertje tekeer gaat tegen zijn leveranciers. In één van de varianten ligt een tomatensausmaker in een plas bloed. Later blijkt dat tomatensaus te zijn.
'Maar kinderen die de Engelse taal niet machtig zijn, zullen niet begrijpen dat de rode vloeistof geen bloed, maar tomatensaus is', zegt de RCC.
Daarnaast vindt de commissie dat de commercial ook door het zeer expliciete taalgebruik niet geschikt is voor jeugdige kijkers. Het veelgebruikte woord 'fucking' was een aantal consumenten een doorn in het oog.

related partner content for mobile comes here

De commissie meent verder nog dat kinderen niet zullen begrijpen dat het hier om een parodie op een televisieserie voor volwassenen (The Sopranos) gaat. Omdat de grenzen van het toelaatbare voor volwassenen níet worden overschreden, mag New York Pizza de spotjes na achten wel blijven uitzenden.
Directeur Philippe Vorst van New York Pizza, is verheugd op de uitspraak. 'Het betekent dat we door kunnen gaan met onze campagne, maar wel rekening moeten houden met de tijdstippen.'
Bron: AD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in