Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen blijven stijgen

De netto uitgaven aan televisiereclame zijn in het eerste kwartaal 2008 verder gestegen tot een bedrag van 171 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een stijging van ruim 6 miljoen euro (3,8 procent) ten opzichte van het eerste kwartaal 2007. Dat meldt Spot. De kijktijd voor televisie nam in dezelfde periode toe met 0,6 procent.
Enkele branches laten een bovengemiddelde groei zien. Opvallend is de stijging van de bestedingen van merkenfabrikanten van fast mover producten. Daarnaast laten media, durables en reisorganisaties een verdere toename van hun bestedingen zien.

related partner content for mobile comes here

Spot verwacht ook een goed tweede kwartaal voor tv-reclame, vooral dankzij het EK voetbal. Omdat veel adverteerders graag meeliften op de hype rondom het evenement, leidt dit niet alleen tot extra inkomsten in juni, maar worden vooruitlopend daarop ook in mei al extra campagnes ingezet.

De non spot bestedingen zijn niet in de cijfers opgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in